onsdag 6 oktober 2010

En dag full av möten

Idag har jag haft en jobbig dag. Först jobbade jag hela dagen, sedan iväg på fackombudsmöte, hem och laga middag och sedan möte på dagis. Blev så trött på att höra om alla nedskärningar, först på fackombudsmötet och sedan på föräldramötet. Pengar, pengar, pengar. Det är vad allt handlar om. Ingen tänker på barnen, bara på att det ska kosta så lite som möjligt. På vår förskola har man nu trängt in tvååringar bland femåringarna med resultat att min femåring springer omkring utan tillräckligt med kläder på sig ute för att ingen har tid att se till att hon sätter på sig ordentligt innan hon går ut. Våra barn kommer hem med huvudvärk och ont i magen om eftermiddagarna = stressymptom. Och hur ska vår underbara personal orka? Efter detta möte tog jag mig en funderare och har beslutat mig för att gå med i föräldrarådet. Som om jag inte hade nog med åtaganden ändå...:-) Men det här känns viktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar