måndag 31 januari 2011

Kokad pappersmassa del 2

Jag har nu kokat pappersmassan efter konstens alla regler = kokat den i ca 1 timme. Sedan strödde jag över tapetklister i små mängder, rörde, strödde på mer tapetklister. Det blev en otroligt slät massa, men väldigt kletig. Jag hade varit duktig och gjort en grundform i hopknölat tidningspapper som jag också blivit förevisad att man ska göra, men den gav vika av den blöta pappersmassan. Så inga bilder på vackra konstverk, men en erfarenhet rikare. Jag tror att denna kokade pappersmassa skulle mått bra av att även få krossad krita i sig för stabiliteten. Hade ingen sådan hemma och blev till slut galen på kletet och slängde alltihop. Nu tar jag en paus från papier maché-experiment och fokuserar på annat ett tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar