måndag 20 juli 2015

Från byxa till klänning

Jag har blivit väldigt förtjust i jeanstyg, och främst då jeansplagg som av någon anledning hamnat i garderoben eller helt enkelt slitits ut. Allt tyg är oftast inte utslitet utan mycket går att rädda och göra nytt utav. Eftersom jag också är väldigt förtjust i att sy kläder har jag tagit det som en utmaning att hitta nya former för gammalt.

I det här fallet blev min mans gamla, och något trasiga jeans en stor del av det nya plagget, lite utblandat med tyg från en kjol och en liten stuvbit av retrotyg. Jag är nöjd med resultatet och har fått mycket beröm för klänningen.

Kostnad: 0 kr eftersom allt material inklusive tråden är sånt jag hade hemma och som blivit över från andra projekt.

Kan det bli bättre?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar