lördag 5 februari 2011

Valentinbakelser

Yngsta dottern hade 6-års kalas idag med några av sina vänner. Eftersom jag vet att de flesta barn inte är så förtjusta i tårta satsade jag på mindre bakverk istället. Jag köpte färdig tårtbotten och använde mig av bara två av de tre lagren sockerkaka. Jag la vaniljkräm och sylt på den ena och la den andra över. Sedan tryckte jag ut hjärtan med vanlig pepparkaksform. Jag färgade marsipan i rosa, grönt och turkos och kavlade ut. Tryckte ut hjärtan i rosa marsipan och blomblad och blommor ur grön och turkos och dekorerade blommorna med silverkulor och la överst på sockerkaksbakelserna. Tänkte att dessa även skulle passa bra som små bakelser till Alla hjärtans dag. De är lätta att göra och för den som inte gillar marsipan är det lätt att ta bort. De gick snabbt åt på kalaset!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar