tisdag 5 mars 2013

Första försöket

Jag har provat på frivoliteter. Först var det svårt men sedan fick jag ordning på det. Men fortfarande finns mycket att lära. Jag har gjort många små ringar som bara blivit prover. Det här var det första som jag provade som faktiskt blev något. En liten fjäril. Den ser kanske inte så mycket ut för världen, men efter så många halvfärdiga försök med olika blommor och snöstjärnor så är jag väldigt glad över att den här lilla blev färdig. Om det gav mer smak? Jodå, jag har beställt en nybörjarbok om frivoliteter och idag ska jag beställa några skyttlar också, för ibland behöver man mer än en.
Jag lärde mig frivoliteter med hjälp av Hemmets handarbetslexikon och undervisningsvideor på YouTube. Men jag fick också hjälp av en vän som kan frivoliteter för det var svårt att få fingertoppskänsla för hur man ska dra åt knutarna och hur man håller tråden spänd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar